“Ταξίδι στη γνώση”(Τοιχογραφία)

Ολοκληρώθηκε η τοιχογραφία «Ταξίδι στη γνώση».

Πριν από λίγες ημέρες ολοκληρώθηκε η εντυπωσιακή τοιχογραφία στην ανατολική πλευρά του σχολείου μας, με τίτλο «Ταξίδι στη γνώση».

Η πρωτοβουλία του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας για το έργο αυτό υλοποιήθηκε στο πλαίσιο μιας αρμονικής συνεργασίας μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων, οδηγώντας σε ένα αποτέλεσμα που κοσμεί το σχολείο και αποτελεί έμπνευση για τη συνέχιση παρόμοιων δράσεων που αναβαθμίζουν την εικόνα του και κατ΄ επέκταση τη σχολική ζωή.

Πρόκειται για μια τοιχογραφία με αρκετούς ισχυρούς συμβολισμούς, στο επίκεντρο των οποίων βρίσκεται το ταξίδι προς τη γνώση, προς την παιδεία με επίκεντρο τον άνθρωπο και την ελευθερία σκέψης και έκφρασης.

Ο διευθυντής και τα μέλη του Συλλόγου διδασκόντων ευχαριστούν θερμά τα μέλη του απερχόμενου ΔΣ του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων που συνέβαλαν, όχι μόνο οικονομικά αλλά και με προσωπική εργασία, ώστε να ολοκληρωθεί η όμορφη τοιχογραφία για την οποία αισθάνεται υπερήφανη όλη η κοινότητα του σχολείου μας.

Τέλος, πολλά συγχαρητήρια και ευχαριστώ απευθύνουμε προς την κυρία Αλίκη Τσιφτσοπούλου και την Κατερίνα Καψάλα που είχαν την καλλιτεχνική επιμέλεια του έργου και που με τη δημιουργία τους χαρίζουν μια μεγάλη ανάσα αισιοδοξίας και ελπίδας σε μικρούς και μεγάλους για την οικοδόμηση ενός καλύτερου μέλλοντος με ειρήνη, αδελφοσύνη και κοινωνική δικαιοσύνη.

Πέτρος Κοκκόσης,Διευθυντής

Λίγα λόγια από την κ. Αλίκη Τσιφτοπούλου

“Το μεγαλύτερο ταξίδι το κάνουμε με την ψυχή μας .” Ν. Καζαντζάκης.Αυτή είναι η φράση που με ενέπνευσε και δημιούργησα ετούτο το έργο.Το σχέδιο του είναι πρωτότυπο και μοναδικό.Τίτλος του; ” Ταξίδι στην γνώση” και φιλοξενείται στον τοίχο του 6ου Δημοτικού σχολείου Αμαλιάδας. Τι απεικονίζει;Τη διαδικασία κατάκτησης της γνώσης.

Ολόκληρη η ιστορία διαδραματίζεται μέσα από σαπουνοφουσκες, ένα παιχνίδι που παίζουν δύο παιδιά που βρίσκονται στο πλαϊνό τοίχο. Οι σαπουνοφουσκες επιλέχθηκαν ως το πιο αγαπημένο παιχνίδι των παιδιών στο χρόνο. Στον κεντρικό τοίχο τοποθετήθηκε η Γνώση . Από την μια πλευρά βρίσκεται το ένα απλό δέντρο που συμβολίζει το ακατέργαστο του νου μας.Χρειάζεται ένα ολόκληρο ταξίδι (το οποίο απεικονίζεται στα μαλλιά της κοπέλας)για να φτάσει απέναντι στο καρποφόρο δέντρο. Εκείνο προσφέρει τους καρπούς του στα παιδιά.Οχι όμως εύκολα. Πρέπει να κοπιάσουν να τους μαζέψουν.

Δεξιά δεσπόζει ο αετός,σύμβολο δύναμης,ελευθερίας, θάρρους και της φύσης. Η γνώση κατακτάται μέσω της επαφής με τη φύση. Πρέπει να έχει κανείς ελεύθερη σκέψη για να αποκτήσει κριτική ικανότητα.Τα χάρτινα καραβάκια συμβολίζουν το ταξίδι μας στη ζωή. Ξεκινούν από το μικρό λιμάνι του νηπιαγωγείου και φτάνουν σε ωκεανούς. Είναι χάρτινα για να φανεί το ευάλωτο του ανθρώπου. Μικρά χάρτινα καραβάκια που άλλοτε συναντιούνται κι άλλοτε απομακρύνονται.Η Γνώση, μία κοπέλα σοβαρή με έντονο φρύδι και αγαπητή φυσιογνωμία φέρει δύο χρώματα:Το πορτοκαλί που είναι το χρώμα της ζεστασιάς,της δημιουργικότητας και της ενθάρρυνσης.Και το γαλάζιο είναι της Ελλάδας,της εμπιστοσύνης ,της ηρεμίας, της δύναμης και αυτοσυγκέντρωσης.Γενικά είναι ένα πολύχρωμο έργο με πολλές πληροφορίες ώστε τα παιδιά να ταξιδεύουν μαζί του και να δημιουργούν τις δικές τους ιστορίες. Στους κύκλους τοποθετήθηκαν κομμάτια της τοπικής ιστορίας ,η αρχαία Ολυμπία,η αρχαία Ήλιδα και το Χλεμούτσι.. Ελλάδα συμβολίζουν και τα μαλλιά της κοπέλας που είναι φύλλα δάφνης και ελιάς.Ο αετός είναι σύμβολο ελευθερίας, δύναμης και θάρρους. Είναι ένα στοιχείο που χρειάζεται να βλέπουμε τα παιδιά και να εμπνέονται. Φτάσε όπου δεν μπορείς…Πετά ψηλά χτίσε φωλιές στους ουρανούς ανάμεσα σε αετούς….Μην φοβάσαι…Τα παζλ είναι τα ιδιαίτερα κόμματα που συνθέτουν τους εαυτούς μας. Τα φλαμίγκο και τα πουλιά απεικονίζουν τους κρυμμένους ευαίσθητους και ρομαντικούς εαυτούς μας που έχουν ανάγκη να έρθουν στην επιφάνεια. Τα μπερδεμένα σχέδια αντιπροσωπεύουν τις σκέψεις και τις επιθυμίες μας.” Όταν επιθυμείς κάτι να το φωνάζεις δυνατά.Αγριμι να γίνεσαι .Δεν ταιριάζει η μετριότητα με τη λαχτάρα.” (Ν.Καζανταζακης). Υπάρχουν φυσικά και τα σπιτάκια. Που συμβολίζουν τι άλλο; Την βάση μας,τη φωλιά μας,την εστία. Ένα στοιχείο που έχουν ανάγκη να βλέπουν τα μικρά παιδάκια.

Ένα ταξίδι στα χρώματα επεδίωξα να είναι αυτό το έργο.Να το παρατηρούν τα παιδιά και να πλάθουν τις δικές τους ιστορίες.Να γεννούν τις δικές τους ιδέες μέσα από αυτό.Κι όπως είπε και ο μεγάλος μας συγγραφέαςΈχουμε τα πινέλα, έχουμε τα χρώματα ζωγραφίζουμε τον παράδεισο και μπαίνουμε.Αυτό και κάναμε.Κι έκρινα τίμιο από την μεριά μου να του αφιερώσω μια μικρή σαπουνοφουσκα. Το έργο δεν είναι ακόμη άρτιο.Θα είναι όμως( καιρού επιτρέποντος) την ερχόμενη εβδομάδα. Τότε τα παιδάκια που θα παίζουν με τις φούσκες θα είναι δύο. Το ένα θα βρίσκεται σε αναπηρικό καροτσάκι. Διότι η τέχνη και το σχολείο είναι μια αγκαλιά που χωράει όλα τα παιδιά. Ποσο μάλλον το παιχνίδι.

This entry was posted in Ανακοινώσεις, Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων. Bookmark the permalink.